Nr 2, 2010

Jag trodde först att boken skulle vara riktigt dålig, jag är ju inte någon som gillar deckare, sådana böcker undviker jag helst! Sen läste jag baksidestexten, blev intresserad då det stod en del om spöken och annat mystiskt. Jag tänkte, jag fick ju den här i födelsedagspresent, bäst jag läser.
   Så jag började läsa, det var inte motigt eller jobbigt, det var istället spännande och intressant. Boken jag talar om är Johan Theorins bok Nattfåk, uppföljaren till Skumtimmen. Det är tydligen inte ett måste att läsa den första då de är fristående, men tydligen förekommer en del karaktärer i båda böckerna,  som t.ex. Gerlof Davidsson, en karaktär som jag blev väldigt förtjust i. 
   För att komma till saken, boken var bra, ibland lite väl utdragen gällande vissa scener, men mycket spännande och intressant med de övernaturliga inläggen. Mycket möjligt att jag läser Skumtimmen också, för minns jag rätt köpte jag den i födelsedagspresent till Henrik. I övrigt trodde jag att vi skulle ha en utmanare till John Ajvide Lindqvist som skräckförfattare och visst finns det något i Theorin, men det är inte samma fokus på det övernaturliga som hos Lindqvist.

Nästa bok jag läser är, Frukost på Tiffany's av Truman Capote

Kommentarer
Postat av: E

PUSS på dig!

2010-01-14 @ 23:09:42
URL: http://elinmarialinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0