Nr. 1, 2010

Läst klart årets första bok, Stolthet och fördom och zombier av Jane Austen och Seth Grahame-Smith. Underhållande ibland, då jag inte läst Stolthet och fördom men sett den tillräckligt många gånger på film känner jag mig trygg med historien och uppskattar de små zombie inslagen. Man behöver inte ha läst originalet för att uppskatta historien, det räcker med att ha sett filmen. Dock blir den faktiskt rätt lam många gånger, zombieinslagen ger visserligen mer liv till historien men det är fortfarande ett evigt känslodravel, jag förstår att Stephenie Meyer blivit inspirerad i  sitt skrivande av Twilight-serien efter att ha läst Jane Austen. Deras stilar är väldigt lika, meningslöst ältande som inte för historien framåt är jobbigt vare sig det är vampyrer, zombier och ninjor med i texten.
  Det var däremot en hel del fina illustrationer och utgåvan i sig var riktigt fin, värd att ha i bokhyllan brevid originalet som ännu är oläst och så lär förbli.

Nästa bok jag läser blir Nattfåk av Johan Theorin som jag tror kan utmanna John Ajvide Lindqvist rätt duktigt i generen skräck. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0