Läsupplevelser 2009

Endast i den ordning jag läst, inte hur mycket eller lite jag gillat boken. Böcker markerade i fetstil gillade jag lite mer.


1. Nedlagt Byte - Janet Evanovich
2. Bra gift - Doris Lessing
3. Hamlet - William Shakespeare
4. Livet en dröm - Pedro Calderón de la Barca
5. Snabbmatslandet - Eric Schlosser
6. Soldat i waffen-SS - Johann Voss
7. Den unge Werthers lidande - Johann Wolfgang von Goethe
8. Drottnings juvelsmycke - CJL Almqvist
9. Pappa Goriot - Honoré de Balzac
10. Svindlande höjder - Emily Brontë
11. Marley och jag - John Grogan
12. Madame Bovary - Gustave Flaubert
13. Röda rummet - August Strindberg
14. Fröken Julie - August Strindberg
15. Ett drömspel - August Strindberg
16. The tales of Beedle the bard - J.K  Rowling
17. Körsbärstträdgården - Anton Tjechov
18. Mor Courage och hennes barn - Bertolt Brecht
19. I väntan på Godot - Samuel Beckett
20. På spaning efter den tid som flytt, del 1 Swann - Marcel Proust
21. Fallen - Joyce Carol Oates
22. Kärlek, vänskap och choklad - Alexander McCall Smith
23. En fläkt av stormen - Doris Lessing
(24. Allt - Martina Lowden, tog mig inte igenom hela, den var hemskt tråkig!)
25. Alice i undelandet - Lewis Caroll
26. Janne, min vän - Peter Pohl
27. Stridshästen -  Harry Kullman
28. Barnen ifrån frostmofjället - Laura Fitinghoff
29. Elivs Karlsson - Maria Gripe
30. Juliane och jag - Inger Edelfeldt
31. Trollkarlens hatt - Tove Jansson
32. Mio, min mio - Astrid Lindgren
33. Skuggan över stenbänken - Maria Gripe
34. Dårfinkar & dönickar - Ulf Stark
35. Om jag kunde drömma- Stephenie Meyer
36. När jag hör din röst - Stephenie Meyer
37. Ljudet av ditt hjärta - Stephenie Meyer
38. Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
39. Så länge vi båda andas - Stephenie Meyer
40. Me and Mr Darcy - Alexandra Potter
41. Systrar i jeans, fjärde sommaren - Ann Brashares
42. Om tjocka böcker och tunna - Britt Isaksson
43. Blonde - Joyce Carol Oates
44. Who's that girl? - Alexandra Potter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0