Frukost på Tiffany's

Har precis avslutat Frukost på Tiffany's samt tre ytterligare noveller av Truman Capote som ingick i utgåvan jag köpt för en 10:a på myrorna. Boken var bra, väldigt annorlunda. Capote skriver detaljrikt men sakligt, beskrivningarna är relevanta för händelsen, det är inte långa utläggningar sida upp och sida ner för att skriva en så lång bok som möjligt, utan de är där för att de behövs. De olika karaktärerna i texterna liknade varandra, de var alla speciella och med Capote språk fick de ett eget liv en egen karaktär. Holiday Golightly är min favorit, hon är speciell, hon gör precis som hon vill, när hon vill. Hon är nog lite galen, precis som de andra karaktärerna säger.

Förövrigt får jag jobba kvar på SF även under våren, men det blir nog bara fram till april för då kör jag Grönan igen.

Nu läser jag Mörkt vatten av Joyce Carol Oates.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0