Nyårslöften

Nyårslöfte 2010


Jag bör kanske börja med att diskutera hur öppen jag ska vara i bloggen, hur privat får det bli? Ärlig bör jag vara om det ändå ska vara lite privat, för det är ju dumt att ljuga för sig själv. Så för att gå ut hårt med ärligheten är nyårslöfte nummer ett att gå ner i vikt.

- Gå ner i vikt
Dokumentera viktnedgången med en mat- och träningsdagbok. Strategi; Träningskort på gym-mix, träna 2 pass/veckan.  Ridning 1 gång/vecka. Promenader på minst 30 min om dagen 3 gånger/veckan. Förra året lyckades jag riktigt bra det första halvåret, när sommaren gick och hösten började hade motivationen tagit till flykten. Det mesta var jobbigt från 1 juni. 2010 ska jag ta motgångarna (tjuren) vid hornen och inte falla in i ett dåligt mönster, allt för länge!
  Maten ska följa viktväktarnas regi, det funkar för mig. En dag i veckan får dock vara fri och då spelar det ingen roll. 
Vägning en gång i veckan ( fredagar eftersom 1:a januari är en fredag). för in vikten i dagboken, samt ett excelprogram som har koll på procent m.m.  Målet är att nå 80 kg till den 1 juni 2010 och efter det sätta upp nya mål. Jag kommer ha mindre delmål på vägen, och det första får bli 89,9 kg.

- Skriva dagbok
Bearbeta tankar om det mesta, komma ihåg vad som händer. Det är bra att skriva mycket så att man får in det som en rutin. Det behövs när uppsatser ska skrivas.

- Fortsätta blogga
Trots bristen på läsare, visserligen inget jag eftertraktar, tänker jag fortsätta blogga.  Även detta för att hålla uppe en rutin med att uttrycka mig i text.  Jag gör det för mig själv, bloggen kommer nog bli mer inriktad på böcker överlag.

- Skriva en novell
Jag har haft den här tanken ett tag, att jag vill skriva något. Men jag tycker själv att jag har så dålig fantasi att det kan ju inte bli något av det, men ibland får jag en idé, jag hoppas att en sådan ska komma till mig. En novell behöver ju inte vara så lång. bara några få sidor. Jag hoppas att jag ska lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0