Djur

Djur av Joyce Carol Oates påbörjade jag för 2 dagar sedan, det är ytterligare en av hennes kortromaner, en mycket bra sådan enligt mig.
   Den handlar om Gillian en Collegestudent i New England som förälskar sig i sin poesi lärare Andre.  Andre och Dorcas, hans hustru, lever ett bohemsikt liv, de bor i ett avlägset beläget hus och har nattliga hemligheter. De döljer något, en hemlighet, Gillian känner en omemotståndlig lust att få reda på vad, hon dras in i det och lust, spänning och ångest väntar. 
   Djur är spännande, jag hade svårt att lägga den ifrån mig, men när jag gjort det och åter tog upp den var det inte svårt att känna sig som att man var där, som en observerande vännina, eller till och med som Gillian själv. Boken är en riktig sidvändare och väldigt tänkvärd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0