Nu går passionen och blir allvarsam.

I have a confession to make..

Jag har varit skeptisk och haft förutfattade meningar om Twilightserien, men jag anser det egentligen inte så konstigt. Det är en bokserie om vampyrer, småflickorna skrek när den gick upp på biografen, det kan alltså inte vara annat än sublitterär geggamoja.
Och visst är det sublitterär geggamoja, men det utger sig inte för att vara något annat än det heller, så jag kan inte annat än gilla det. Precis lagom lättsmält för att läsas mellan avhandlingar och facklitteratur som kommer bli min vardag fram till jul, varför jag också tänker plöja hela serien är för att en annan kursare har tänkte göra en genrestudie på serien. Om jag blir opponent på den är det ju bra att vara förberedd, bah! Vilken sjukt dålig bortförklaring från min sida. Jag gillar ju faktiskt serien, varför kan jag inte bara vara ärlig med det?
Ja, juste, för det är sublitterär geggamoja och som litt.vet. student kan jag ju inte gilla sådant, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0