Det är inte konstigt att jag inte får saker gjorda

Som jag nämnt tidigare så läsar jag rätt många böcker samtidigt, delvis för att jag inte har något annat val och delvis för att det finns så mycket kul att läsa och olika böcker passar i olika situationer. Men nu måste jag nog säga att mitt läsande har gått till överdrift, för det först har jag köpt väldigt många böcker de senaste veckorna (se tidigare inlägg!) som jag antagligen inte kommer att ha tid att läsa det här året i allafall. Trots att jag de senaste veckorna alltså köpt fler än tio böcker (om jag minns rätt) så bestämde jag mig för att köpa ytterligare fyra idag. Som vanligt vill jag försvara mig, de kostade bara 1 krona styck! Vem kan säga nej till något sådant?

Så böckerna som blev köpta var:

- Om tjocka böcker och tunna av Britt Isaksson
- Trollkarlar, spöken och fantastiska världar 1 av Britt Engdal och Gull Åkerblom
- Trollkarlar, spöken och fantastiska världar 2 av Britt Engdal och Gull Åkerblom
- J.K Rowling a Biography, The genius behind Harry Potter av Sean Smith

Det blev inget skönlitterärt den här gången för det har jag nog tillräckligt av ändå för ett tag fram över. Känner att jag behöver ge klarhet i hur många böcker jag just nu läser parallellt med varandra. Så en liten lista på det med kommer här:

Pendeltågslektyr:
Blonde av Joyce Carol Oates
Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet av David Allen

Pliktläser: 
Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
Könet brinner av Judith Butler/Tiina Rosenberg (som jag fick hem från bokus igår)
Förklädda flickor, könsöverskridning i 1980-talets svenska ungdomsroman av Maria Österlund 

Smygläser:
Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer

Nöjesläser:
Om tjocka böcker och tunna av Britt Isaksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0