in writing please

Jag tänker fortsätta blogg om mitt favoritämne böcker, och jag tror att jag faktiskt tänker ägna hela bloggen till det. Jag känner att mitt liv inte är tillräckligt intressant för att jag ska kunna bli en av Sveriges största bloggerskor, vilket jag givetvis inte har något intresse av heller. Ska jag skriva vill jag helst inte att det ska vara ett slarvigt inlägg med för många stavfel och särskrivningar för att det ens skulle kunna ge ett godkänt betyg i svenska för invandrare. Jag vill lägga ner tid på mitt skrivande, det ska vara helhjärtat, precis som allt annat jag tar mig för. Jag har funderat på att öppna upp ett nytt konto på någon annan bloggplattform för att få en nystart på det hela då den här bloggen har varit mitt alldeles egna nyårslöfte och därför har ett lite för blandat innehåll för att jag ska kunna känna en tillfreställelse. Men jag tänker låta denna blogg fortsätta existera fram till det nya året, 2010 som förhoppningsvis blir ett bättre år. 
   Men det är mycket möjligt att jag skapar en ny blogg innan det för att få den tillfredställelse jag vill ha när det kommer till mina alster om böcker och allt som hör till det. Så vilken plattform borde jag välja?  Det finns så många, visserligen är väl blogg.se ganska välfungerande men då jag inte är allt för haj på det här med att knacka kod för att skapa en personlig sida så skulle jag vilja ha ett större utbud av designer att välja på, eller åtminstone en mer lätthanterlig. 
   Så vilka har jag egentligen att välja på, ganska många antar jag. Det gamla vanliga blogspot, wordpress eller varför inte tidningarna Aftonbladet eller Metros, eller kanske tumblr eller bloggagratis.se (nej! Den sidan blir det nog inte, blogga gratis det låter ju så billigt, jag vill ha något lite mer diskret.) Det lutar åt blogspot eller wordpress just nu faktiskt. Sen kommer det svåraste av allt, vad ska jag kalla den!? 


  

Tips tas tacksamt emot!

För att få mitt senaste favoritord som bloggnamn bör jag välja blogg.se, men är det verkligen optimalt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0