Dans med svåra steg

Som jag tidigare nämnt har jag svårt för att inte komma hem med en ny bok så fort jag får chansen, den här dagen var heller inget undantag! Till mitt försvar måste jag tillägga att jag hade ett presentkort på 300 kronor på Akademibokhandeln, så jag utnyttjade det. Anledning till mitt besök i bokhandeln var min jakt på en ny kalender, det är visserligen bara oktober, snart november, men jag tänkte jag skulle vara ute i god tid då jag redan visste vilken modell jag var ute efter. Det var heller inte svårt att hitta den nu på hösten när ett nytt år börjar närma sig, det är betydligt svårare få tag i modellen precis efter sommaren då många köper nya inför skolstarter och annat. Det blev i allafall Burdes ECO Line, en veckokalender där omslaget är av återvunnen karton och kalendersidorna i klorfritt papper, men bäst av allt, den går att återvinna! Jag föll för den här modellen förra gången jag köpte mig en kalender, den är precis rätt storlek för mig.
   Men åter till bokinköpen, det blev hela två stycken. En måste jag nog klassa som självhjälpsbok, den handlar nämligen om vardagseffektivitet. Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet av David Allen ska förhoppningsvis få mig att ta tag i saker i mitt privatliv så att jag slutar skjuta upp det till sista sekunden. Jag ska börja läsa den så får vi se hur mycket effektivare jag blir och om det finns några bra tips ska jag dela med mig. Den andra boken blev Stolthet och fördom och zombier av Jane Austen och Seth Grahame-Smith. Jag har gått och pillat på den i bokhandeln ett tag det är nämligen Jane Austens klassisker med en lite twist. Jag har den vanliga Stolthet och fördom stående i bokhyllan utan att hitta ork till att läsa den, varför jag nu tänkte prova den i en mer modern tappning med lite zombies inkastade i handlingen. Det kan inte bli annat än spännande. Så mitt lilla bokköp gick på 280 kronor så jag har fortfarande 20 kronor kvar av presentkortet att spendera, det kan jag få 2 stycken böcker för på både Myrorna och Stadsmissionen.


Kommentarer
Postat av: Lina

Du måste berätta hur S&F och zombies var sen, jag är också sjukt sugen på att läsa den! Originalet imponerade inte mycket på mig, men som du säger, kanske med en liten twist...:)

2009-10-27 @ 09:10:58
URL: http://baver.blogg.se/spanien

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0