Where do I belong?

Charmigt. Nej knappast.
Jag har varit på dåligt humör i flera dagar nu, vad det beror på är för mig ingen gåta, jag är väl medveten om vad det beror på. Det är ingen höst/vinter depression för jag tror inte på sånt, det handlar bara om att folk inte får tillräckligt med solljus och de vitaminer som är nödvändiga. 
   Nej mitt dålig humör beror på uppsatsen jag har som ligger och ja, snarast skaver som ett par för små skor. Det är inte bekvämt och man känner sig orörlig, man stapplar fram och försöker hitta ett sätt att gå på som är något bekvämare. Nej jag ska ta tag i min uppsats, det måste jag, det är inte allt för många dagar kvar tills jag ska skicka in den!
   Förresten ska jag köpa mig en "Filing book" som de så fint kallar det för på Ordning&Reda, den ska jag fylla med artiklar och annat smått och gott jag hittar om Ryssland och en resa med transibirska järnvägen. Andra trevliga resetips kan också få vara med. Men jag känner att jag behöver börja med något så att den här resan verkligen blir genomförd för jag vill, vill,vill! Jag vill verkligen! Jag vill göra en resa som många gjort men inte alla, det är inte som att åka till Australien (som verkligen i mina ögon räknas som ett tryggt ställe att åka till, det är givet att du kommer träffa andra svenskar som prövar lyckan "down under") USA, känns också alldeles för tryggt. Backpacka i Thailand har jag heller inga planer på, då kommer man bli en sådan där 40+:are som sitter på middag med vännerna och berättar om överexploaterade stränder och annat trams, som alla kan relatera till alldeles för lätt. Nej, Transibirksa järnvägen känns mer originellt även om det är många som åker med den. 
   Så imorgon ska jag ut och leta reda på en "Filing book" så jag kan börja, sen måste jag välja ut en dagbok för nästa år, för jag ska verkligen försöka. Att blogga känns väldigt öppet och alla tankar går inte att bearbeta när man har en publik som förväntar sig något underhållande. För det är väl vad bloggen är, underhållning?

Svammel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0