Travelling notebook

Det finns en hel värld där ute, som jag inte ens hört talas om förens idag. Bookcrossing i all ära, det hade jag hört talas om, men det är verkligen krångligt och kräver väldigt mycket engagemang.  Postcrossing däremot känns ju mycket enklare. Efter att ha varit inne på deras forum fick jag även veta att det finns människor som skickar anteckningsböcker runt hela världen som folk får skriva i. Det är ju fantastiskt. Den tilltro som finns att boken ska komma tillbaka med en hel drös historier, bilder och annat från människor man aldrig träffat och kanske aldrig kommer att träffa.  Visserligen efter att ha läst lite är det många som inte fått tillbaka böckerna men de tar det med ro och skickar ut en ny, för det är sånt som händer och en dag kanske någon skickar tillbaka den!
   Det här är något jag ska rota lite mer i, för det verkar ju riktigt roligt! Idag skickade jag mitt för postcrossing vykort, vi får se om den jag skickade kortet till registrerar det på hemsidan, det lär väl ta en vecka men jag ska hålla mig uppdaterad. Jag ska nog skicka ett till vykort också, fast då ska jag verkligen skriva något intressant på kortet, kanske något om mig själv eller så. Travelling notebook är vad dessa resande anteckningsböcker kallas, ska se om jag kan hitta något nya poster om dessa, de flesta är något år gamla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0