I think I'm bloody Ibiza!

Jag är "sjukt taggad" om de nu är rätt ordval inför 2010. Idag köpte jag mig en dagbok för tankar och funderingar och en för träning och hälsa. Ja, det blev lite dyrt men jag känner att 2010 är året jag ska fokusera på mig själv. 2009 var året jag la tid på andra, jag ville att andra skulle mår bra, jag gjorde "goda gärningar". Nästa år måste jag fokusera på att själv må bra då 2009 psykiskt inte har varit ett speciellt bra år. Jag har ramlat tillbaka i en del gamla mönster som jag trodde var långt borta och som aldrig mer skulle komma tillbaka.
   Det som jag trodde var långt borta var mitt förhållande till mat, det är lite komplicerat skulle man kunna säga, eller nej det är fan inte alls komplicerat. Det är en tröst, jag är knappast ensam om det, när det är jobbigt och ohållbart tyr jag mig till en macka. Å jag vet! Jag är hemsk. Precis lika hemsk som alla andra miljoner tröstätare i världen! Eller självsvältare. Vi sitter alla i samma båt, vi som har svårt att hantera våra känslor, vi som verkligen vet vad vi borde göra, men inte gör det!  Alla måste ju ha en last eller hur?  Så se inte ner på mig?
   Åh, klart ni inte ser ner på mig, men jag ser ner på mig själv. Jag är min egen värsta fiende. Hemskt att inse att så är fallet, att ingen annan är anledningen till min olycka! Därför tänker jag fokusera på mig själv 2010.  Jag ska må bra, göra saker för mig själv, växa som människa, ja alla de där klichéerna ska jag försöka mig på. 
   Jag ska bli som Mary Poppins, practically perfect!

Jag ska gå ut hårt, jag ska inte misslyckas. Jag ska hålla måttet hela 2010! För jag vet att jag kan, jag har lyckats förut. Förhoppningsvis får jag stöd och motivation från vänner och familj, och får jag inte det så skiter jag i er. För jag kan, KAN SJÄLV FÖR FAN! Jag kan inte annat än hålla med det Hugh Grant säger i inledningen till About a boy, all men are islands. Vet du inte vad jag menar? Det är okej, för jag vet vad jag menar.

Nu ska min plan bli tajmad och klar in i minsta detalj och ja, jag tänker dela med mig av den när den är i perfektion!
 


Kommentarer
Postat av: Lina

Du är en inspiration.

2009-11-25 @ 23:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0