Ett försök till något annat

Jaha, efter klagomål om att min blogg har gått och blivit tråkig enligt Elin, så tror jag minsann att jag ska försöka göra något åt det. Vad borde jag egentligen skriva om då? Vill vi ha fler "dagens outfit"? Bör jag lägga upp en sådan 3 gånger om dagen. Eller ska jag berätta om mitt icke-existerande shoppingbehov och alla nya kläder jag inte köper just nu? Jag kan givetvis skriva såhär också:
"hej bloggen, idag har jag pillat mig i naveln och kollat på dåliga amerikanska serier. Här är dagens outfit, gråa mysbyxor med fläckar på och en reklam tisha"
   Men så mycket roligare än sådär känns inte mitt liv, visserligen har jag en resa till England på gång som jag faktiskt är riktigt nervös inför. För att slippa tänka på min nervositet försöker jag hitta andra orosmoment, som t.ex. arbetsintervjun jag var på idag. Lina och Elin var också där, det kändes bra. Jag hoppas vi får det, vi skulle nog liva upp stämning på det där stället!
   Mina föräldrar tillbringade sin dag på IKEA och jag blev inte så lite förvånad när morsan kommer hem med en mjukisdress, och inte i vilken färg som helst, utan rosa! En rosa-velourdress! En rosa-velour-mjukisdress a lá fjortisbloggarna, deras namn behöver varken nämnas eller länkas de har ändå tillräckligt med publicitet som det är. Även fast de inte förtjänar det, de förstör svenska språket, de kan inte stava eller de gör åtminstone inte någon ansats till rättstavning! De verkar inte bry sig att man inte förstår vad de skriver för att de missar ord, ofta negationer, och att vissa ord bara blir en enda röra. 
   Är de möjligt att språkets framtid faktiskt kommer gå förlorat på grund av sådana som dem (i detta fall generationen 90-talister, generationen Gud glömde i mina ögon!). Med undantag för vissa mycket begåvade personer, ni vet vilka ni är.

Over n' out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0