draft till 2010-års nyårslöften

November börjar gå mot sin mitt, snart kommer nog den årliga snöstormen. Det kommer att snöa, det kommer bli en meter höga plogade vallar som jag kommer fastna i när jag försöker gena. Sen kommer allt smälta lagom till min födelsedag och julafton. Precis som det gjort de senaste åren, december kommer snarast vara slask.
   Idag på min väg hem från frisören hade jag lite tid över, så jag smög in i bokhandeln för att pilla lite på de senast inkomna pocketböckerna och framförallt 2010-års kalendrar. Som jag tidigare nämnt har jag redan köpt en kalender. Men när jag stod där och bläddrade kom jag på en helt vansinnig idé, jag ska börja skriva dagbok.  Jag tänkte nämligen att eftersom jag varit så duktig med att hålla liv i den här bloggen vad är det då som stoppar mig från att skriva i en dagbok. Jag har tidigare alltid känt mig hindrad att skriva då jag inte riktigt hittat mitt eget uttryckssätt, något som jag fortfarande kämpar med. Sen har jag känt en väldig press att skriva varje dag, varför jag tänkt så har jag ingen aning om, det är ju verkligen onödigt, det är inte nödvändigt att skriva varje dag. 
   Så därför känner jag en nödvändighet att börja knåpa på 2010-års nyårslöften, jag tror att de ska få gå i textens tecken. Jag ska verkligen börja fokusera på mitt eget sätt att uttrycka mig, hitta en stil. Så 2010-års nyårslöften som endast är i planeringsstadiet och inte helt färdig utformade lyder:
 
- Skriva dagbok hela året
- Skriva en novell och låta någon läsa den
- Fortsätta hålla liv i bloggen

Kommentarer
Postat av: Lina

jag ställer upp som (fri)villig läsare! :)

2009-11-09 @ 23:47:17
URL: http://baver.blogg.se/spanien

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0