Önskas: ett bett i halsen

Nu har jag läst klart böckerna om Edward och Bella, det blir nog en omläsning om några år kanske. Många känner en saknad när de läst klart serier om olika karaktärer, men jag känner ingen saknad, ingen alls. Jag kände inget när jag läste klart böckerna om Harry Potter heller. Jag har nog skapat mig en distans, inte läst så intensivt de senaste dagarna, bara låtit boken vila, jag behövde det, mina labila känslor gick på högvarv, ja på grund av en bok. Det är verkligen konstigt. Att något som bara är geggamoja, en påhittad historia kan skapa okontrollerbara känslor. Men när jag slutade läsa så intensivt kände jag att jag kom på rätt köl igen, jag kan verkligen inte krascha mig själv så totalt igen på ett bra tag.
   Från och med nu är det tråkiga (?) böcker som gäller för mig. Eller åtminstone säkra kort, planen är att bli klar med Blonde, jag har fastnat i den alldeles för länge. Sen blir det fokus på böckerna för uppsatsen. Mina känslor behöver få vara stabila, hela det här året har varit ett kaos, visserligen ska man vara rädd om sitt kaos ibland, men det kaos jag har haft har inte alltid varit önskvärt och inte heller skapats av mig. Därför känner jag mig väldigt nöjd om jag slipper.
   På SBI idag såg jag en bok som blivit publicerad i år, en ungdomsbok som heter vampyraterna. Efter en liten koll på bokus så är det tydligen tredje delen som översatts och publicerats i år. Handlingen verkar lite smått fånig, men precis som alla andra så har även jag fastnat i vampyrträsket. På bokus beskrivs handlingen så här:

"Året är 2505 och haven har stigit. En ny era för pirater växer fram. Tvillingarna Grace och Connor Tempest bor i fyrvaktarhuset i Crescent Moon Bay, Australien, där deras pappa är fyrvaktare. När pappan dör står de alldeles ensamma i världen och för att slippa stadens barnhem flyr de ut på havet i pappans gamla båt. Men en våldsam storm skiljer dem åt, förstör deras båt och lämnar dem i det kalla grymma havet kämpande för sina liv. Connor räddas av ett beryktat piratskepp och snart svingar han ett piratsvärd. Men är han modig nog att bli en pirat? Grace vaknar upp på ett mystiskt skepp. Hon hålls inlåst men försäkras om att hon är säker så länge hon följer den gåtfulle kaptenens regler. Tvillingarna vill mer än något annat återförenas igen. Men de har oddsen emot sig och ett helt hav mellan sig. Vågar du följa dem på en resa i okända vatten när vampyraternas berättelse börjar?"

Kommentarer
Postat av: Erica

I Singapore har de det på alla stationer

2009-11-04 @ 11:24:12
URL: http://icasasikter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0