Det blev lite rörigt.

Hm, jag vart inte nöjd med hur min bokhylla såg ut när jag städat i den, så jag gjorde om det nyss. Flyttade inte på allt, men mycket i allafall. Jag vill ha alla böcker efter en författare tillsammans har jag insett, fast egentligen gillar jag inte att några är inbundna och några pocket, det är frustrerande. Det ser inte snygg ut. Jag vet jag är lite besatt av min bokhylla och hur den ser ut och vad den ger för första intryck. Jag är nästan mer fokuserad på vad min bokhylla gör för första intryck på mina vänner än vad jag själv gör. Undra om det är möjligt att ta med sig bokhyllan när man ska träffa nya människor? För det säger så mycket mer om en som person tycker jag. Visserligen vet jag att många säger emot det där, att bara för att man läser en viss typ av böcker är man satt i ett fack. Nej det tror jag inte, men jag tror att böcker säger väldigt mycket om ens smak, ens tankar om saker och ting, något om ens bakgrund.
   Det är meningen i min mening att böcker ska säga något om dom sig som person, det behöver inte vara något viktigt, bara att du gillar en viss sorts saker eller har en viss åsikt i ett ämne, eller att du bara vill lära dig mer om något. Det finns ju så många anledningar till att folk läser, precis lika många böcker som säger olika saker om olika människor.
   I min bokhylla rymms prestige/ stolthet (klassiker), min humor (chic lit), mina åsikter (facklitteratur) och mitt nöje (skönlitteratur). När jag får en egen lägenhet lär inte bokhyllan vara enda stället jag kommer förvara böcker på. Jag tycker om att överraska. Inredning är intressant och roligt.

Osammanhängande jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0