About a girl

Var ska jag börja? Jag har alldeles för mycket att göra, eller nej jag har inte för mycket att göra, jag har bara hyffsat tråkiga saker att göra som jag gärna skjuter på.  Så vad jag borde göra är att skriva på min uppsats, för på tisdag måste jag kunna skicka in något "nytt" som mina kursare kan läsa. Men när och hur ska jag orka göra det? Jag borde gjort det idag, men jag spenderade tid i stallet och i soffan framför filmen 28 dagar som jag halvvägs igenom insåg att jag sett förut. Men jag kunde ju inte bara sluta titta mitt i eller hur? Så då borde jag alltså göra det imorgon, men imorgon är det faktiskt "vilodag"  det vet ju alla och förresten är det farsdag. Så det går ju inte. På måndag då? Ja, det skulle ju kunna funka, men jag har ju bokat tid för klippning då och så måste jag växla pengar. Hm, nu börjar jag undra när jag skulle lämna tillbaka Janne, min vän också.
   Allt detta är riktigt bra undanflykter, jag har blivit alldeles för duktig på att hitta på sådana. Det är inte riktigt acceptabelt. Jag måste ta mig i kragen för jag vill inte sitta med panik över en dum uppsats nu när julen börjar närma sig. Jag har ju egentligen allt material det handlar bara om att göra lite reda i kaoset och få hjärnan att fungera och tänka i rätt banor. Så imorgon ska jag sätta igång. Inga fler borde utan jag ska!
   Fast nu ska jag nog läsa lite, för Me and Mr Darcy är riktigt mysig, så chic lit det bara kan bli. Efter att ha googlat chic lit och fått upp wikipedia så lärde jag mig precis att chic lit även har betraktats som postfeministisk det låter ju mycket mer kulturellt är chic lit.  Motsvarigheten till chic lit är lad lit, böcker för män skrivna av män som handlar om män som oftast är rädd för att binda sig i ett förhållande. Det kan inte bli så mycket mer 2000-tal än så här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0