På bio

Igår var jag och såg Män som hatar kvinnor en film baserad på Stieg Larssons hyllade bok med samma namn. Jag har inte läst boken, men de jag känner som gjort det har inget ont att säga om den.  Filmen var i alla fall bra, en jämn spänning hela tiden, inte som andra svenska filmer där det är trist i långa stunder tills det händer något spännande för att sedan bli halvtrist igen.
Millenium trilogin är just som det står en serie bestående av tre delar, dock kommer bara den första att gå på bio, de andra två kommer att sändas på tv. Något förvånande faktiskt, men det är avtalet som produktionsbolaget gjort. Så vi behöver alltså bara vänta på att de andra två kommer på tv.
En av de bättre svenska filmerna jag sett på senaste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0