The question is to drive or not to drive.

Okej så för att nå mitt nyårslöfte med att faktiskt klara körkortet i år, att få stå där med lappen i handen och slippa lova mig själv "att nästa år då ska jag klara det!" så ska jag göra upp en liten strategi, en plan, tajmad och klar in i minsta detalj, typ.

- För det första så ska jag plugga teorin minst en kväll i veckan, ett måste! Lära mig alla skyltar, regler etc. 
- Bokan in körlektion och faktiskt öva "mängdträningen" hemma i mellan, inte bara säga att jag övat.
- Tvinga ut föräldrarna på vägen oftare, med mig som förare.  Om det så bara är till stallet så ska jag köra!
- Göra de förbannande övningarna i böckerna samt testerna jag faktiskt har på internet.

Sådär, detta borde ju strukturera upp mig lite i mitt pluggande och övande inför den stora dagen när jag väl står där med lappen i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0