Hälsosam

Blivit en massa läsning idag, känner att jag verkligen måste hinna läsa allt till grupparbetet på tisdag man kan ju inte komma till första grupparbetet med nya gruppen helt oförbered. Så både idag och imorgon kommer det bli mycket läsning samt genomgång av frågor inför träffen.  Måste ta mig samman och komma ut och röra på mig också, det har blivit väldigt lite den här veckan och en del slarvande, framför allt igår då jag överskred mina points med 3,5. Inte bra men jag tror inte att det gör så mycket ändå. Ibland måste man ju får sluta bry sig lite.

Läste i DN idag om feministbloggarna, bra att de finns och att de diskuterar kroppsideal. Jag vet att jag skriver en del om att gå ner i vikt men jag gör det för hälsans skulle jag är ju trots allt överviktig. Och det handlar ju framför allt för mig om att komma ner till en hälsosam vikt av 75kg och definitivt ingen form av svält. Jag får i mig allt jag behöver och lite till i form av nyttigheter och en del onyttigheter. Det jag gör är ju snarare att skapa en sund relation till mat och motion där ingenting i matväg är förbjudet, bara mängden som ska kontrolleras. Äsch nu blev det en hel del svammel, tror jag har läst för mycket idag.


Veckans to do:

måndag: littvet-föreläsning, fixa bok + kompendie, köpa biljett till middagen den 7:e
tisdag:  littvet-sem, hämta F på dagis
onsdag: littvet-föreläsning, ridning + massa plugg
torsdag:  littvet-sem + massa plugg
fredag: hämta reserverad bok+ körkortsplugg
lördag: planera februari
söndag:
plugga

Kommentarer
Postat av: Petra

Precis, vi är inte maskiner, vi är människor. Angående att man måste få unna sig sötsaker ibland för att palla med.

2009-01-26 @ 20:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0