En tjuga för en student är verkligen som en femhundring för en rik.

Idag har jag alltså lämnat in min uppsats, det var hemskt! Usch, min uppsats är så dålig och jag kommer få så mycket pisk på opponeringen. Men jag får säkert ett D i slutänden, så det blir nog bra ändå.
Lunchade sedan med A och O, det var trevligt, länge sen vi sågs (innan jul). O hade gått och blivit med lägenhet! trevligt!!
Efter att ha lunchat begav jag mig till min farmor och farfar för att göra dagens goda gärning. Jag skulle hjälpa dem ta ner jullådan från vinden så de kunde ställa tillbaka allt julpynt. Det var åtminstone vad jag trodde att jag skulle göra. Men det visade sig att de hade fler uppgifter som behövdes utföras.  Jag fick gå och handla, gå upp på vinden och ner i källarna, samt att ett batteri skulle bytas i en klocka. Tyvärr hade ju inte deras urmakare öppet så jag erbjöd mig att ta med den till klockskojaren hemma och byta där. Så då fick jag ju göra det.

På tåget hem hade jag i allafall en satans tur, hittade en tjuga. Jag såg den där den låg under sätena i tåget, men den låg långt in, så jag satt ett tag och tänkte ut en plan hur jag skulle få tag i den då det satt en kvinna på sätet brevid det som tjugan låg under. Jag bestämde mig för att tappa mina handskar och lite graciöst böja mig ner och sen även ta tjugan. Sagt och gjort, dock blev det inte lika graciöst som jag tänkt mig. Men en tjuga rikare blev jag i allafall.

Sen träffade jag L eller "Mitten" som hon nu kallas också. Det var år och dagar sen vi sågs så det var trevligt. Vi måste verkligen gå ut och svänga våra lurviga när lönen (studiebidraget) kommer. It's a date!

En tjuga för en student är verkligen som en femhundring för en rik.  Men ack så välkommet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0