En riktigt bra dag.

Idag tjuvvägde jag mig lite, kunde inte hålla mig, tycker jag varit så duktig sen nyårsafton och följt mina points och promenerat en hel massa.  Å visst visar vågen det jag vill! Jag tänker inte säga hur mycket förens på torsdag eftersom jag fuskade lite.Men jag kan ju säga nu att det var runt minus 2kg, hoppas på mer på torsdag.

Idag måste jag göra klart uppsatsen för imorgon kommer jag stå på KVL:s expedition vid den här tiden för att lämna i den.
Idag blir det även en riktigt smaskig middag som jag älskar och som faktiskt inte är helt åt helvete för mig som räknar points. Det jag pratar om är tortilla lasagne. Tänkte slänga upp receptet eftersom det är så jävla gott och superenkelt att göra. Enda problemet jag har är att kastrullen eller grytan jag gör det i brukar bli så full.

Tortilla lasagne
ugn: 200°c

4port   och 7p per portion.

Du behöver:
6 st tortillabröd á 40g/st.
4st kycklingfiléer á 125g/st
2st paprikor
200g färska champinjoner
1 gul lök
1tsk flytande margarin
1msk vetemjöl
1dl lättmjölk
1dl riven ost (max 17%)
1 påse tacokrydda
1 1/2 dl tacosås, typ medel

Skär upp kycklingen, paprika,champinjoner och lök. Bryn det i margarinet. Strö över tacokrydda och vetemjöl. Häll i lättmjölken och tacosås. Låt koka ihop några minuter. Varva kycklingröran med tortillabröd (precis som när man gör en vanlig lasagne.) och ost i en lasagneform.Tillaga sedan i ugnen på 200°c i ca 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0