Spirit in the sky

Har ändrat ämnet till min uppsats, det kändes bäst så. Nu får den bara handla om Låt den rätte komma in. Det blev alldeles för svårt att avgränsa ämnet samt det var svårt att hitta en ordentligt ingång i mitt förra ämne, det hade krävt fler sidor än jag har helt enkelt.
   Har precis läst klart Om tjocka böcker och tunna av Britt Isaksson. Den har tagit lite tid att läsa, inte för att den är speciellt tung och svårläst utanför att andra böcker har kommit mellan oss. Boken är på ungeför 150 sidor om jag minns rätt och handlar om böcker och läsning för oss som redan är inbitna bokfanatiker. Riktigt läsvärd då den ger tips på hur man kan utveckla sitt läsande för att få ut mer av det. Bland annat var det ett tips på att skriva ner vad man läser i en liten anteckningsbok, sjäv har jag visserligen redan fört läsdagbok sedan 2008 så det tipset behövde jag inte. Däremot "res och läs"-tipset var något för mig. Att när man ska resa iväg på semester så läser man böcker som utspelar sig i landet eller den plats man ska besöka. Man kan gärna läsa boken innan resan eller under resan. Resmålet blir lite intressantare än vad en guidebok kan göra det.
   Appropå resande så har jag fått hela fyra vykort den här veckan, två från Belgien, ett från England och ett från Schweiz. Postcrossing är verkligen roligt! Jag har även skickat iväg fem vykort den här veckan, Ett till USA som dock inte kommer registreras som postcrossingvykort utan det är till en utställning som en liten stad i USA genomför, som tack för att man skickar ett kort får man ett vykort skickat till sig Sen har jag skickat vykort till Brasilien, Italien, Finland och Ungern.
   Nu ska jag lugna mig lite i mitt vykorts skickande, har tre kort kvar som jag köpt, dom ska jag skicka sen ska jag vänta med att skicka till nästa år (tur att det inte är långt kvar tills dess!).

Kommentarer
Postat av: emma

Jooo postcrossing är riktigt roligt! =) Man blir riktigt beroende ... :P Kul att fler i Sverige börjar få upp ögonen för det! =)

2009-12-07 @ 13:02:31
URL: http://nogg.se/staffonly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0