I'm not buying you a new car

Hur man kan tappa motivationen, hitta den och sedan tappa den igen! Jag känner att det är svårt att hålla sig motiverad såhär i vintermörkret. Samtidigt börjar det lacka mot jul, stressen över julklappar börjar ge sig till känna, det sista i skolan ska in, nyårslöften som inte infriade. Jag känner mig rastlös men har hur mycket som helst att göra. Men jag kan nog försöka ignorera det ett litet tag till. Jag hade i och för sig ett inspirationsflöde idag. Lyckades skriva hela två sidor på en och en halv timme. Det betyder att jag är nöjd! Imorgon blir det lite mer skrivande, förhoppningsvis hittar jag inspirationen då också.
   Igår spenderade jag en timme på myrorna i Ropsten, köpt mig böcker, igen! Det blev lite Balzác, Kinsella, Woolf, Doyle och Dickens. En trevlig blandning mellan klassiker och chic-lit. Var sugen på en del andra böcker också, men avstod. Jag måste dra en gräns någonstans!
   Satt även och gluttade på SUs kursutbud för hösten 2010. Jag har planer att läsa små kurser på 7,5hp för att få ihop till 30. Jag vill bredda mina kunskaper så mycket som möjligt. Hittade en intressant kurs på filmvetenskapen och genusinstutionen. Kan bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0