Extra extra! 2009 - ett kaotiskt år!

En nyårskrönika, en årsresumé skulle vara på sin plats om jag var som alla andra. Om jag skulle lista de bästa outfitsen under året, om jag skulle beskriva allt kul jag gjort och hur mycket kärlek jag känt. Men nej, jag tänker lägga 2009 bakom mig, för det har visserligen varit ett kul år, men det har varit ett kaotiskt år. Kontrollerat kaos är överkomligt, men oftast har det bara varit kaos. 2009 har varit ett intressant år, men jag tänker inte lista händelserna, det behövs inte. Jag har jobbat, pluggat och levt. Precis som åtminstone en miljon andra. Inget speciellt.
   Så hur ska 2009 firas av? Jag vet inte, det är fortfarande kaos på den punkten. Innerst inne önskar jag att 2009 kunde gå spårlöst ut i historien, så kommer nog inte bli fallet. Alla dessa 10-i-topp-00-talet är där, det är listor över böcker,filmer,musik,citat, hemska händelser, folk som dött, godaste maten, eh! Allt. Jag orkar inte ens läsa, jag är en av dem som gillat allt det där som alla andra gillat under 00-talet, som gjort att de fått en plats på listan. Men alla de där sakerna som ingen gillat, men som varit 00-talet som får plats på listan, sådant som folk inte gillat. Hur blir det med saker jag gillat som ingen annan gillat, vilken lista får de vara med på? 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0